Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

slechte geuren

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gemavan

BerichtGeplaatst: Za Mei 27, 2006 9:06 am    Onderwerp: slechte geuren Reageer met quote

Sorry OMA maar bij (meestal) oudere mensen hangt soms een geur in hun huis EN in alles wat zij in huis hebben. Het is zelfs zo erg dat wanneer een persoon in het bepaalde huis geweest is ook die geur meekomt met die persoon.Zo weet men waar je op bezoek was!!!
Oorzaak volgens mij is het gebrek aan verluchting (alles blijft steeds POTDICHT). Die vervelende geur gaat overal in zoals in het behangpapier,dagbladen (zelfs na 1 of 2 dagen zit die geur daar in), ook in een electrisch snoer en in metalen onderdelen.
Een nieuwe matras bv. heeft natuurlijk ook die reuk vast en zelfs jaren later en na vele pogingen met verluchten en producten (zoals Febreze) blijft die reuk vasthangen.
Heeft iemand daar een oplossing voor?
mvg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marleen

BerichtGeplaatst: Zo Mei 28, 2006 7:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet direct waar het probleem zit. Gaat je vraag hier over de matras?
Ik kan je alvast enkele middeltjes geven om uit te proberen. Maar voor de matras heb ik niet direct een oplossing.
- Alles wat los is (gordijnen, tafellaken, dekens...) eens proberen wassen en buiten drogen! Want als je die in een trommel droogt en de geuren zijn er niet volledig uit, dan krijg je hetzelfde euvel als er voor.
- wat betreft het behangpapier? Misschien is het afwasbaar!
- Wat betreft de ruimte van de woonkamer?Eens goed "luchten" en daarna kan je misschien met behulp en een kaarsje wat etherische olie verdampen die de omgeving een frisse geur geven. Etherische olie van "Den" bijvoorbeeld reinigd de lucht, en is nog aangenaam ook.
In alle geval succes in je zoektocht! Wink
Naar boven
Annemieke

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 11:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heeft het niet alleen met de oude mensen te maken, maar ook met de vochtigheid in het huis. Meestal is de kruipkelder met water en als er niet goed gelucht wordt....de oudjes houden liever de ramen dicht ivm koude......dan gaat dat ook meewerken aan de luchtjes in huis.

Ik begrijp precies wat voor geurtje je bedoelt...ik werk in een zienhuis en sommige mensen dragen die geur mee in hun huid, haar , jas.

Ik denk dat die lucht alleen maar weggaat als zo'n huis helmaal leegkomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
gemavan

BerichtGeplaatst: Vr Jun 02, 2006 7:16 am    Onderwerp: slechte geuren Reageer met quote

hallo Annemieke,

U kent duidelijk dat geurtje en uw uitleg is wel de juiste.

Toch blijf ik met "DE VRAAG" : hoe kan men die geuren kwijt raken.
Uit het huis zelf denk ik ook dat u de goede oplossing geeft maar wat met voorwerpen die uit zo'n huis komen en waar die geur maar niet uit te krijgen is ??
Dat is en blijft "de" vraag........
Naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Za Jun 03, 2006 7:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoorde ooit op een Tupperware demonstratie dat je "dozen" die een geurtje hebben best buiten kan plaatsen in de mist. Naar het schijnt nemen die fijne waterdeeltje de geur op. Ik weet dat dit niet bij alles kan, omdat je houten voorwerpen geen ganse nacht in de vochtige lucht kan zetten maar misschien wel onder een afdak.
Ik hoop voor jou dat er nog links en rechts een effectieve oplossing uit de bus komt. Want dit is natuurlijk maar een gissing.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: