Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

kwarktaart-bodem

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Kook-,bak- en keukentips.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marianne_fiene
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 8:38 am    Onderwerp: kwarktaart-bodem Reageer met quote

Hallo allemaal !

Mijn moeder bakt graag voor verjaardagen en zo een kwarktaart. Ze zijn heerlijk, maar ze krijgen altijd een doorweekte bodem. Bij de bakker heb ik wel eens gezien dat er een laagje van iets op de bodem wordt gesmeerd, zodat het vocht er niet door kan dringen, dan hou je een harde koekbodem. Weet iemand wat dat voor spul is ? Misschien gesmolten chocolade of zo ?

Of heeft iemand andere tips om dit op te lossen ???

Vast bedankt voor reakties !

Groetjes, Marianne.
Naar boven
Franzis
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2004 10:59 am    Onderwerp: misschien oplossing voor zachte bodem kwarktaart. Reageer met quote

Hallo Marianne,
Probeer het volgende eens uit. Althans je moeder dan.
Je zou een ouderwets papje kunnen maken van maizena die je in wat eiwit losroerd.
Je zet een klein beetje melk op het vuur en giet het maizena/eiwit er in een straaltje in waneer de melk kookt. wel blijven roeren.
Als de gelei dik genoeg is de pan van het vuur halen.
Je kunt er nu wat witte basterd suiker in oplossen en als het geheel voldoende is terug gekoeld uitstrijken op de koek bodem.
Direkt overbrengen in de koelkast voor volledige terugkoeling en om zacht worden van het degg (koek) te voorkomen.
Ook kunnen jullie eens de bodem voorzien van een Gelatine laagje.
Je hebt gelatine blaadjes te koop in de supermarkt b.v. van dr.Oetker
Verder zou ik het recept van de kwarktaart wel willen hebben als jouw Mam het niet uit zo'n kant en klare doos maakt? Dan graag naar sissie@wanadoo.nl
Naar boven
tjitske
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2004 10:32 pm    Onderwerp: kwarktaart Reageer met quote

Beste Marianne,

Ik maak vaak voor verjaardagen vaak een kwarktaart met een bisquitbodem.

Ik bak daarvoor een bisquittaart met gesplitste eieren, welke ik dan horizontaal doormidden snijd: de ene helft gebruik ik om een kwarktaart mee te maken en met de andere helft maak ik een monchou-taart.

Succes verzekerd en helemaal niet duur of veel werk!

Eventuele recepten kan ik voor liefhebbers wel geven.

Groetjes, Tjitske.
Naar boven
josien
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 02, 2004 12:05 pm    Onderwerp: kwarktaart bodem Reageer met quote

Het zou fijn zijn als je je recept prijs wil geven. Ik maak zelf ook wel eens een kwaktaart maar helaas waarschijnlijk ook met een verkeerde bodem!
Dus graag het recept!!!!
gr.
josien
Naar boven
bakerygirl
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De bakker gebruikt daar inderdaad gewoon gesmolten chocolade voor.
Naar boven
Es
Gast

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2004 7:13 pm    Onderwerp: Graag recept Reageer met quote

Ik ben erg benieuwd naar je recept, Tjitske! Van zowel de biscuitbodem als de monchou- en kwarktaart.
Naar boven
esli
Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 31, 2004 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

he hallo
ik ben banket bakker en zoals je al had kunnen in iemand ander zijn reactie is het inderdaad gesmolten chocolade.
maar je moeder kan ook een goedkope cake kopen en dan plakjes oder op de bodem doen en dan kwark en dan weer cake als ze dat lekker vind en einigen met kwark.
het maakt de kwartaart ook wat minder machtig.
succes
Naar boven
popples

BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2005 1:04 pm    Onderwerp: kwarktaart Reageer met quote

hoi,

je zou ook custard poeder op de bodem kunnen strooien.
neemt veel voncht op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Femke

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2005 11:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maak de bodems van mijn kwarktaarten alsvolgt:

Neem een rol MARIA-biscuits (no-nonsens biscuits) en maal deze fijn. Je krijgt dan een soort paneermeel. Vervolgens smelt je boter of een flinke kneep vloeibare boter in een pannetje (ca. 100 gram). NIET bruin laten worden (dan smaakt later de bodem aangebrandt). Dan voeg je de gemalen biscuits toe (pan natuurlijk van het vuur) en roer je dit goed door elkaar. Dan doe je dit mengels in de taartvorm en strijk je deze (glad) uit over de vormbodem. Even in de koelkast zetten zodat de boter weer hard wordt en daarmee je bodem dus. Je kwarktaartmengsel kun je daarna er gewoon overheen gieten en dan het geheel in de koelkast wederom laten "stijven". Succes. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlinderstruik

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2005 12:36 pm    Onderwerp: bodem voor diverse taarten Reageer met quote

Hoi, ik gebruik al jaaaren hetzelfde recept voor taarten, ook kwark dus.

100 gr zelfrijz. bakmeel of cakemeel (kan ook)
100 gr suiker
3 eieren
1 vanille suiker
margarine om in te vetten.
Eieren, suiker, vanille mixen. Vrij lang; 10 min. op stand 3
meer erbij zeven, niet mixen, goed door elkaar scheppen.
Bakken (heteluchtoven 175 gr. C.) 20 min.

Voor een dunnere bodem gebruik je 75 gr. meel en 75 gr. suiker, de rest blijft hetzelfde.

Groetjes, Vlinderstruik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Kook-,bak- en keukentips. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: