Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

HELP.... Voetschimmel
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Gezondheid/lichaamsverzorging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hadriaansen

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2005 9:59 pm    Onderwerp: HELP.... Voetschimmel Reageer met quote

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Queenie en 40 jaar oud kijk eigenlijk altijd op deze site en dacht ik ga nu ook eens een vraag stellen waar ik al heel lang last van heb.

Ik heb al jaren voetschimmel en heb al heel veel zalfjes gebruikt deze helpen altijd tijdelijk maar het blijft terugkomen. Wie heeft voormij het verlossende middel?

Groetjes Queenie :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Helena

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2005 3:16 pm    Onderwerp: Re: HELP.... Voetschimmel Reageer met quote

Hoi Queenie,

Hartelijk welkom op deze site!
Smeer wat treatree olie tussen je tenen. Treatree is ontsmettend en helpt tegen veel kwaaltjes. Zorg ervoor dat je iedere dag schone sokken aantrekt. De sokken moeten ook op 60 graden worden gewassen. Voor de zekerheid kun je de sokken ook strijken. En.. in openbare ruimten badslippers dragen. Succes ermee!

Groetjes, Helena.
Naar boven
hadriaansen

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2005 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Helena,

Dank je wel voor je advies, maar ik draag weinig sokken! Waar koop ik de treatree olie?
Ik ga het proberen en hou je op de hoogte!

Groetjes Queenie :)
Naar boven
Helena

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2005 9:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hadriaansen,

Voetschimmel is besmettelijk. Wanneer je met blote voeten in je (besmette) schoenen stapt, blijf je jezelf besmetten. Teatree olie kun je bij een goede drogist kopen.

Groetjes, Helena.
Naar boven
hadriaansen

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2005 6:09 pm    Onderwerp: Voetschimmel Reageer met quote

Hallo Helena,

Weet je wat ik zo raar vind dat als ik de creme's keer op keer gebruik het dan ook weggaat en vervolgens wéér terug komt.
Ik heb de tea tree balsem bij de Tuinen gekocht en dan wordt het ook weer minder, dus het is afwachten!

Groetjes Queenie
Naar boven
Helena

BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 8:37 pm    Onderwerp: Re: Voetschimmel Reageer met quote

Hoi Hadriaansen,

Veel succes ermee! Tea tree olie (maar ook de balsem) is prima tegen voetschimmel. Het is het beste om twee maal per dag de voeten te wassen en goed te drogen en daarna de tea tree op te brengen.

Groetjes, Helena.
Naar boven
annelies

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2005 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En vooral je voeten niet met zeep wassen en na het douchen,als laatste je voeten afspoelen
Naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2005 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En als je toch zeep wil gebruiken, koop er dan zonder zeepzuren!!! Wink
Naar boven
tanteP

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[color=indigo]hoi! eerst maar even voorstellen. ik ben nieuw hier, geen oma al heb ik wel zo´n beetje de leeftijd! vind het leuk om m´n weetjes te delen. anders gaan ze zo zonder kinderen en kleinkinderen verloren. zonde toch???

over die schimmel. vaak komt het ook van binnen uit. en dan kan je smeren wat je wilt, maar blijft het terug komen. je zou eens kunnen onderzoeken of je wellicht last hebt van candida. dat is een schimmel in je lijf. die inderdaad vaak bij de voeten en handen ook aan de buitenkant opduikt. candida hoort in je darmen thuis, is niks engs aan. maar soms komt ie dus ook op plekken waar die niet hoort. succes ermee![color=indigo][/color][/color]
seppe

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo
Sinds enkele jaren zit ik ook met voetschimmel, meer bepaald zit de schimmel onder mijn dikke teennagels. Verder niet tussen mijn tenen of ergens anders. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, ook tea three oil. Dit helpt heel even maar de schimmel steekt weer snel terug de kop op. Maar ik werk in een labo en men heeft mijn schimmel onderzocht,want er bestaan allerlei soorten schimmels. De mijne is een zeer hardnekkige schimmel en daarom heb ik ook al medicatie moeten nemen, meer bepaald sporanox en momenteel nog lamisil. Helaas is deze medicatie niet zo goed voor de lever en vandaar dat er regelmatig een controle moet gebeuren naar mijn levertesten.Een jaar geleden nam ik ook al lamisil en de schimmel ging deels weg, maar hij is weer teruggekomen en momenteel ben ik mijn tweede grote doos lamisil aan het nemen en zo te zien is hij weer weg, ik hoop echter dat hij dit keer wegblijft. Mijn dokter heeft ook contact gehad met het tropisch instituut hieromtrent en eigenlijk zou er weer een nagelstaal moeten genomen worden om te onderzoeken want het zou kunnen dat ik nu weer besmet ben met een andere schimmel. Maar we gaan nog even afwachten want aangezien ik momenteel medicatie neem heeft het geen zin om een nagelstaal te nemen. Wat ik wel moet doen van de dokter is mijn nagels kort knippen en zoveel mogelijk de schimmel eronder uit zien te krijgen.
Hopelijk heb ik je iets wijzer gemaakt.
Groetjes
Danielle
Naar boven
kaya94

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2012 7:55 pm    Onderwerp: voetschimmel Reageer met quote

kan me iemand vertellen wat de samenhang tussen candida en voetschimmel is???
Naar boven
AngelaW

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2012 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is candida het gist dat de voetschimmel veroorzaakt? Of in ieder geval een vergelijkbare gist/schimmel.

Overigens is voetschimmel goed te behandelen. Je moet er alleen wel snel bij zijn want wanneer het over slaat naar je teennagels ben je verder van huis en zal de behandeling vele malen langer duren. Je kan voetschimmel behandelen met miconazol of terbinafine. Beide producten tasten de celwanden van de schimmel aan zodat deze sterft. (bron: http://www.miconazol.net
Naar boven
tentionfree

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 8:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

And especially your feet with soap and after showering, as a last rinse your feet
YvonneDeurzen

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 1:09 pm    Onderwerp: schimmelinfectie Reageer met quote

Je darmen hebben veel invloed op schimmels. Candida is een van de schimmels die schimmel infecties kan veroorzaken. Heb je veel last van schimmelinfectie of zwemmerseczeem dan kan het zijn dat je darmflora uit balans is. Gist is een van de voedingsmiddelen die schimmels zoals candida kan versterken. Het kan dus goed zijn om eens naar je voedingspatroon te kijken en ervoor te zorgen dat je darmflora in balans komt. Zo hebben schimmels minder kans en zal de schimmelinfectie verdwijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bisje69

BerichtGeplaatst: Za Mei 11, 2013 8:37 pm    Onderwerp: Voetschimmel Reageer met quote

Voeding is zeker zeer belangrijk, maar in de tussentijd is een stuk PH5 zeep zeer behulpzaam om het te laten verdwijnen.

Laatst aangepast door bisje69 op Ma Jul 01, 2013 8:37 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Gezondheid/lichaamsverzorging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: