Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

wasmachine en kalk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
muiss
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2004 9:19 pm    Onderwerp: wasmachine en kalk Reageer met quote

beste allemaal
sinds een tijdje zit ik me af te vragen of het slim is eens in de zoveel tijd een lege wasmachine met azijn te draaien. calgonit is zo duur en azijn werkt zo goed tegen kalk. heeft iemand hier wel eens over gehoord?
groeten
muiss
Naar boven
simone
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 2:25 pm    Onderwerp: Re: wasmachine en kalk Reageer met quote

muiss schreef:
beste allemaal
sinds een tijdje zit ik me af te vragen of het slim is eens in de zoveel tijd een lege wasmachine met azijn te draaien. calgonit is zo duur en azijn werkt zo goed tegen kalk. heeft iemand hier wel eens over gehoord?
groeten
muiss

ik zag toevallig dat onder de rubriek diverse huishoudtips iets over wasmachines stond, hierin hadden bezoekers als tip om de wasmachine een 90 graden was te laten draaien tegen kalk!
Maar misschien dat het met azijn ook wel zal werken... dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
http://www.omaweetraad.com/diverse/w/wasmachine.html

succes groet simone
Naar boven
cleo
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 14, 2004 8:49 am    Onderwerp: kalk Reageer met quote

zeker heb ik hiervan gehoord en op de huishoudschool werd er geen was gedaan zonder azijn, een paar lepels azijn heeft presies dezelfde werking als de dure kalgoniet bovendien voorkomt het doorlopen van kleuren groetjes cleo
Naar boven
erica / aramata
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2004 10:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de tip van deen wasmachine verkoper gekregen.
Bij iedere was een klein beetje witte natuur azijn. Wel de witte..!!!! met de was mee laten draaien. en een flesn van 1,5 liter kost ongeveer 40 euro cent. Dus stukken goedkoper dan het dure calgonit.
En je was machine af en toe op de kook was laten draaien schijnt ook goed te zijn.

veel succes.
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Sep 08, 2004 4:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is een apparaat te koop welk je op moet hangen en speciaal teveel kalk uit je waterleiding haalt.
De firma die het apparaat plaatst vult het met zout (speciale afstemming -eenmalig) Vervolgens hoef je dit speciale zout (o.a. verkrijgbaar bij Sligro meen ik) alleen nog maar bij te vullen.
Naar boven
huisvrouw
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 08, 2004 2:27 pm    Onderwerp: kalk in de wasmachine Reageer met quote

ik heb altijd veel donker gekleurde was, deze was ik bijna altijd met witte azijn, lekker goedkoop, alles blijft mooi zwart en ht ontkalkt mijn machine
Naar boven
Tinus

BerichtGeplaatst: Ma Nov 08, 2004 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe dat ook altijd, werkt prima.
Mijn moeder deed het ook altijd, en nooit last gehad met kalk of kleuverlies. Zelfs zo goed dat ik compleet witte knieen in mijn nog steeds donkerblauwe spijkerbroek had, het zag er niet uit Smile
En mijn moeder had nooit last van kalk in de machine, haar wasmachine verwarmingselement ging rustig 25 jaar mee. De rest van de machine vond het toen wel genoeg, versleten door het vele gebruik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
idv01

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2005 5:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hej,

Ik woon in Zweden en heb daar een wasmachine gekocht. In de gebruiksaanwijzing wordt aangeraden om 5x per jaar de wasmachine met azijn te ontkalken!

Groeten,
Irene
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: