Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bleekwater

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manneke

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:23 pm    Onderwerp: Bleekwater Reageer met quote

Op het forum trof ik een super tip aan voor het schoonmaken van tegel voegen waar schimmel/aanslag op zit.

Ik las dat je bleekwater in een plantenspuit kon doen met wat water, het op de voegen kon sproeien en dan zonder afspoelen laten intrekken.

Ik woon sindskort antikraak, dat houd in dat ik in een oud bedrijfspand zit, oude zorginstelling, en het moet bewonen zodat het niet gekraakt wordt. alleen denk ik dat alles een tijdje leeg heeft gestaan, want in de douche en badkamer zijn de voegen goed bruin aangeslagen. met schuursponsje komt wel wat aanslag los, maar niet alles.

Nu is mijn vraag, Bleekwater. Waar is dit te koop, wat zijn merken van bleekwater?
Dit is neem ik aan niet zomaar 'dikke bleek' van glorex etc?

Mocht iemand nog andere handige tips hebben, graag!!!

Met vriendelijke groet,
Remi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
von

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi remi het maakt niet uit wat voor bleek je koopt (gewoon bij de supermarkt). Ik gebruik dikke bleek van de goedkoopste merk . En het werkt perfect. Als het erg vuil is kan het gebeuren dat het niet in een keer schoon word maar dan moet je het gewoon een paar keer doen.
succes

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ahhh, bleekwater is dus vrijwel hetzelfde als de 'dikke' bleek.
Ik zal eens kijken wat mijn lieve tegelvoegjes gaan doen als ik ze vanavond even een goede beurt geef Smile
Naar boven
Manneke

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jaaaa ik heb het even geprobeerd! Lekker zwembad luchtje in het huis, maarrrrr het resultaat is er wel!

3/4 bleek en 1/4 lauw water heeft wel wat goeds gedaan! Na 3 uur was er al verschil te zien. Er zijn enkel nog wat plekken waar echt de voegen bijna weggevreten lijken, daar zit het nog wel in.

Ik ga vanavond eens op de lastige plekken eens onverdund proberen te spuiten, maar het is zeker wel aan te raden voor mensen die last hebben van echt vieze voegen. Very Happy
Naar boven
von

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

geweldig ! Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn verhuurd appertement is er sedert 4 weken ook schimmelvorming in de slaapkamer aan de buitenmuur en het plafond.

Zou afwassen met bleekwater ook helpen om zware schimmelaantasting te verwijderen?

De ene zegt veel ventileren, de andere zegt niet veel ventileren. De condensatie is al vermindert maar de schimmel blijft??

Wie weet er nog raad??

mvg Marc
Naar boven
jentj

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oorzaak en gevolg betekent in dit geval dat er door teveel vocht (vochtige lucht) schimmels in de douche/badkamer ontstaan. Geen wonder, waar we 15 jaar geleden nog schoon en fris bleven door 2 of maximaal 3 maal per week te douchen, menen we nu dat het dagelijks moet, of zelfs twee maal per dag! Als je daarbij de energiebelasting (aardgas ivm warm water) en de milieubelasting (verbrandingsgassen, bleekmiddelen) optelt, dan vraag je je af waar veeldouchers eigenlijk mee bezig zijn.
In grotere huishoudingen kan het tegenwoordig dan ook niet missen dat er schimmel ontstaat bij veel douchen; hoe meer zielen, hoe meer vreugd (maar niet heus). Ventilatiesystemen van badkamers, met name in oudere woningen, zijn niet gebouwd op het verwerken van het vele (condensatie-)vocht wat vrijkomt bij veel douchen. Muren, plafonds en voegen geraken nooit meer geheel droog en worden broedplaatsen van schimmels. Bleekmiddel of schimmelwerende wand-/plafondsaus zijn lapmiddelen, die aan de vochtbalans in de doucheruimte niets veranderen, maar slechts een paar weken of eventueel maanden respijt geven. Hoe minder er gedouched wordt, hoe langer! Het droogstrippen van de wandtegels en vloer zal helpen, het droogboenen van de badkuip net als het uit de doucheruimte verwijderen van natte handdoeken etc. idem, maar reeds tijdens het douchen nestelt zich al zoveel vocht in wanden, plafond en voegen dat veeldouchers het daarmee niet redden.

Met name in slecht geventileerde doucheruimten is er amper structureel resultaat te behalen: ventilatie optimaliseren zou echter desalniettemin aan de basis van alle antischimmelmaatregelen moeten staan! Zoals: aanleggen van electrische afzuiging/ventilatie, vertragingsschakelaar op de ventilator zodat deze langer doorloopt, constant geopende luchtroosters in douchedeur/doucheraam (voor zover aanwezig), deur open laten staan, doucheruimte voor het douchen warmstoken (radiatorknop na het douchen/voor ventileren weer dichtdraaien) zodat het vocht goed kan worden opgenomen door de warme lucht en bij openen raam of deur/aanzetten ventilator veel vocht met de warme lucht uit de doucheruimte verdwijnt, etc.

Als je er uiteindelijk in slaagt om het vocht uit de wanden te krijgen, zal de zwarte schimmel grijs opdrogen. Deze kun je eraf borstelen, weet echter niet hoe ongezond dat is. Ook kun je nog een laatste maal naar het bleekmiddel (ook niet bijster gezond) of een schimmelwerende saus grijpen...
Naar boven
Wim Pauwels

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 3:48 pm    Onderwerp: Re: Bleekwater Reageer met quote

Deze schimmeltjes vind je nu eenmaal in douches die niet snel kunnen verluchten. Je kan dus met chloorwater een en ander oplossen maar door deze behandeling zal de silicone nog sneller lossen dan normaal.
Ik stel de volgende preventieve oplossing voor.
Een naadloze uitvoering in polymeer. Op de onderstaande link vind je dat.
http://www.saniwim.be/design.html

Op die manier kan je die schimmeltjes niet hebben

Veel succes

wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: