Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

psoriasis
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Gezondheid/lichaamsverzorging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gast
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2004 11:16 am    Onderwerp: psoriasis Reageer met quote

Kan iemand me natuurlijke middeltjes geven tegen psoriasis?
Naar boven
mimi

BerichtGeplaatst: Ma Jun 28, 2004 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste gast
Een zonnenbankkuur wil nog wel een helpen.En een bad met het zout uit de dode zee.veel sterkte mimi Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jul 12, 2004 5:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt mimi Wink
Naar boven
Carla
Gast

BerichtGeplaatst: Do Nov 04, 2004 5:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is geen standaard middel voor psoriasis.
Er zijn zoveel soorten.
Mijn moeder heeft al zo'n 7 jaar en nog steeds zoeken ze een middel wat bij haar helpt.
Zonnebank helpt niet bij haar maar wel lichttherapie......andere lampsoorten.
Kijk eens op het forum van de psoriasis vereniging......daar vind je veel informatie van allerlei lotgenoten.
Naar boven
Xandráke

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2005 9:04 pm    Onderwerp: Re: psoriasis Reageer met quote

Er is wel een remedie tegen psoriasis, tenminste voor mij en mijn zoon was het een hele goede !
Namelijk........ stoppen met melkproducten !!!! Ik had het in zeer ernstige mate, moest ervoor naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik lichttherapie, wat vele malen sterker was dan een zonnebankkuurtje.
Nu is door het stoppen met het nuttigen van melkprodukten mijn psoriasis met 90% verminderd en bij mijn zoon totaal verdwenen ! En soms als mijn zoon langere tijd teveel zondigt, zoals bijvoorbeeld in de zomer teveel softijsjes te eten, dan zie je de psoriasis ook weer opleven.
(koeien)melk is dus lang niet zo goed zoals men je wijs probeert te maken, er zijn theorieen dat het absoluut niet goed is voor de mens.

Groetjes Xandráke Wink
Ps: ik ben een "nieuwkomertje", heb me net voor het eerst geregistreerd.
Naar boven
nikske

BerichtGeplaatst: Vr Apr 01, 2005 9:46 am    Onderwerp: psoriasis Reageer met quote

In een blad stond dat je kaas moet mijden, maar dat loopt samen met die melkproducten van Xandrŕke.

Zonnebank helpt niet, je moet PUVA hebben en dat kan alleen via de huidarts.
Een reis naar de zwarte zee wil wel helpen, lekker drijven in een overdosis zout.

Best is om langs je huisarts te gaan en met hem het probleem bespreken.
Naar boven
luma

BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2006 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

geen melkproducten gebruiken werkt ook bij mij en mijn zoon tegen psoriassis wij zijn ook door de mediche molen geweest en doodgegooid met hormoonzalfjes en vaselinecreme
alleen als we zondigen gebruiken we de hormoonzalf en vasseline
Naar boven
luma

BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2006 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vervolg op vorige reactie

je kunt voor jezelf uittesten of het ook bij jou werkt baa niet schaad niet

geen melk, koffiemelk poedermelk ook geen melkvervangers weipoeder en melkpoeder horen ook bij melk

probeer het eens 2 weken en kijk of het wegtrekt en dan weer melk gebruiken en kijken of het erger wordt
( bij een dieetist wordt deze methode ook gebruikt

succes
Naar boven
snarf

BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 11:27 pm    Onderwerp: Psoriasis Reageer met quote

Psoriadin creme en shampoo vindt ik fantastisch.
Geen hormoonpreparaat, puur natuur en het helpt me enorm!!! Laughing
Ik bestel het via http://www.shifacure.com
Naar boven
Annemieke

BerichtGeplaatst: Wo Mei 17, 2006 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een kennis van mij moest op verzoek van de arts 1000 mg vitamine C slikken ivm dystrofievoet, hierbij is ze op eigen houdje nog multivitaminen gaan slikken.....en de psoriasis is na 30 jaar weg !!! De huidarts staat voor een raadsel. Maar hij denk dat de extra vitaminen daar aan hebben bijgedragen.

Vitamine C 1000 mg is gewoon bij de drogist te kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
xenon69

BerichtGeplaatst: Za Jun 03, 2006 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ooit zag ik een documentaire waarin een soort bloedzuiger uit de tropenstreken op de te behandelende psoriasisplekken werd gezet.
De bloedzuiger zorgt ervoor dat enkel de aangetaste plekken worden "uitgezogen" en de huid weer gaaf wordt.
Ik meen verder de weten dat dit pijnloos is.
Of deze methode veel wordt toegepast in de westerse wereld weet ik niet.

Laatst aangepast door xenon69 op Zo Jun 18, 2006 9:33 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
gier

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 6:12 am    Onderwerp: psoriasis leeft na verloop van tijd weer op. Reageer met quote

Eigenlijk helpt niets op den lange duur.Psoriasis is een reumasoort.
Alles wat je doet is van tijdelijke aard.Zodra je lichaam is gewend aan de verandering komt psoriasis weer terug.Dat van het melk wist ik overigens niet ik zal het mijn man voorstellen.Er was ook een tijd dat je geen kruiden mocht gebruiken inmiddels zijn ze daar ook van terug gekomen.Mijn man heeft zeer agressieve medicijnen en zo daar natuurlijk graag vanaf komen.Hij heeft door de psoriasis zulke diepe kloven in handen en voeten dat hij zelfs ernstig bloed daardoor.Handen zitten helemaal onder de pleisters en thuis draagt hij witte katoenen handschoenen.Eerst dachten we dat hij het van zijn werk kreeg(hij zit in de planten en bloemen)maar daar hij het ook zeer enstig aan zijn voeten heeft sloot de dermatoloog dit uit.Op zijn voeten heeft hij zo'n 2 cm dikke ik noem het maar kaarsvetplekken en die scheuren dan open tot bloedens toe.Hij is ook al een paar keer geopereerd omdat de psoriasis naar binnen sloeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
gier

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 6:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

xenon69 schreef:
Ooit zag ik een documentaire waarin een soort bloedzuiger uit de tropenstreken op de te behandelende psoriasisplekken werd gezet.
De bloedzuiger zorgt ervoor dat enkel de aangetaste plekken worden "uitgezuigd" en de huid weer gaaf wordt.
Ik meen verder de weten dat dit pijnloos is.
Of deze methode veel wordt toegepast in de westerse wereld weet ik niet.

Naar mij weten wordt dit in Nederland toegepast bij open wonden die niet willen geneden maar dit wordt geloof ik met maaien gedaan.maaien op de open wond verband erom en de maaien vreten de bacterieen weg.het schijnt een zeer goed middel te wezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
proper

BerichtGeplaatst: Vr Sep 29, 2006 10:06 am    Onderwerp: psorasis Reageer met quote

ok op zich een goede raad van dat bad. Maarre ik heb geen bad en ken ook niemand. Bestaan er ook andere producten die niet duur zijn van de Dode Zee middelen zijn prijzig.

Hoeveel vormen van deze schimmel bestaan er eigelijk en zijn ze altijd besmettelijk? Maak mij gelijk zorgen over dat ik anderen heb besmet.
Naar boven
Bozo2007

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 11:18 pm    Onderwerp: psoriasis. Reageer met quote

Hallo

Wat bij mij helpt , is het drinken van wortel sap is gezond, en helpt heel goed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Gezondheid/lichaamsverzorging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: