Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoe zwarte schimmel def. verwijderen uit de douche??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shamantha

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 11:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing graag gedaan Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jerryboy

BerichtGeplaatst: Zo Apr 27, 2008 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als het heel groot is kun je het beter niet te veel aanraken en als je het gaat verwijderen de kamer goed gesloten hebben met alle gaten bedekt. Want er kunnen sporen vrijkomen die kunnen zorgen voor astma longkanker of dood vooral bij zwarte schimmel ,maar als je zwarte schimmel ziet moet je ook ernaast kijken achter behang tegels wat dan ook er is bijna altijd meer.Je moet echt uitkijken met schimmel want de sporen kunnen in je longen komen en schimmel in je longen veroorzaken.Als je veel schimmel gaat verwijderen raadpleeg dan proffesionals als je het zelf doet zorg dan voor een masker om je mond en neus te bescherm en best ook je ogen en raadpleeg daarna ook best een dokter voor als er schimmel is dat je naar ziekenhuis gaat OPTIJD en NIET TE LAAT.

Sorry voor de lange tekst maar ik vind dat jullie dit moesten weten want ik vermijd liever ernstig gewonden en doden Smile ,

Jerryboy
Ducky

BerichtGeplaatst: Ma Okt 27, 2008 4:44 pm    Onderwerp: schimmel op de plafond en muur Reageer met quote

Hoi ik heb dus ook in de douche schimmel op de plafond en het begint ook op de muur.
Zou bleek ook helpen om de schimmel daar weg te halen of alleen echt de tegels en voegen?

Hoop snel op een reactie want ik word er gek van.

Groetjes

xenon69 schreef:
Hoi Annemieke,

Erg bedankt voor je tip!!

Ik heb een plantenspuit gevuld met 2/3 bleekwater van 12° en 1/3 water.
Goed de schimmels tussen de voegen beneveld met het goedje, half dagje laten inwerken, met water afgesproeid en.... wég zijn die schimmels!
Wist niet dat het zo eenvoudig was. Bleekwater bestaat al 200 jaar.

Groetjes uit Brugge, België.
Xenon. X
Naar boven
Fungijl

BerichtGeplaatst: Do Nov 27, 2008 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, vraagje
als de schimmel zich niet op badkamertegels bevind maar gewoon op een muur van bv een slaapkamer, is die dan ook te verwijderen op deze manier?
Naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Vr Nov 28, 2008 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

waarschijnlijk wel, maar ik vrees dat je daar beter de oorzaak weghaald. Tenzij het de gevolgen zijn van een waterlek.
Naar boven
Fungijl

BerichtGeplaatst: Vr Nov 28, 2008 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tweedehands matras die ik gekregen heb, ik slaap dus sinds kort weer iets harder Sad
Naar boven
meiboom

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn verhuurd app is er veel condens en schimmelvorming op de muur en plafond.

De ene zegt veel ventileren en de andere zegt niet overdreven verluchten. Hetzelfde met het verwarmen. Volgens de ene zo en de andere zegt het anders. De condens is al vermindert maar de zwarte schimmel blijft aan de muren en plafond.

Zou afwassen met bleekwater ook helpen om zware schimmelvlekken te verwijderen??

Of zijn er nog andere hulpmiddelen die deze 'viezigheid' kunnen bestrijden????

graag raad
Mvg Marc
Naar boven
Dolf74

BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Let idd op met schimmel, sommige sporen (het zaad) van de schimmel onkiemen ook in het menselijk lichaam. Het is dus zaak om te zorgen dat je geen schimmel in huis hebt. Schimmel besproeien laat de sporen kleven zodat ze niet in de lucht terecht komen bij het schoonmaken.
Ik heb het huis van mijn schoonmoeder kekocht en die heeft ooit de schimmel in de badkamer met een sopje af proberen te wassen. Het gevolg was dat de hele badkamer nieuwe colonies schimmel kreeg.
Zorg dus eerst dat de sporen dood zijn en begin dan pas te poetsen anders verspreid je het probleem. Ik heb er voor gekozen om de hele badkamer eruit te gooien!
Stukken muur en en stuc wat is blijven zitten heb ik voor de zekerheid ook met bleek behandeld. Natuurlijk bespaar je je een hoop werk als je de oorzaak aanpakt, (dat is natuurlijk altijd het beste) Zorg voor een goede vochtafvoer!
Naar boven
jimmy

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2009 9:05 am    Onderwerp: super Reageer met quote

ik was ook al tijdje op zoek naar een goed middeltje.
bij gebrek aan gewone bleek heb ik wc net met javel gebruikt. dit werkt ook super en volgens de fles is het niet schadelijk voor glanzende oppervlakken. en de douche, badkuip en lavabo glanzen er ook enorm van ( extra white formule Wink, hehe) nu glanst de wc pot niet verschillend meer van de rest in de badkamer en ik ben van die vieze zwarte spikkels tss de tegels vanaf.

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
jimmy

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2009 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

wel uitkijken voor kledij zie ik net, lolz. en handschoenen dragen, zowel als bescherming tegen de javel, maar ook tegen de schimmels. en steeds deftig afspoelen en daarna nog eerst eens gewoon reinigen voordat je douche of bad ofzo gaat gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Flogiston

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2009 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die schimmels zullen echt niet zomaar in je lichaam ontkiemen. Ook niet in je longen.

Denk maar na: die schimmel is via sporen in de douche gekomen. Dat betekent dus dat die sporen sowieso al in de lucht zitten.

We lopen dus al jaren rond in lucht met schimmelsporen. Daar is nog nooit iemand aan doodgegaan.
Naar boven
jentj

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 5:45 pm    Onderwerp: douchegedrag/ventilatie Reageer met quote

Oorzaak en gevolg betekent in dit geval dat er door teveel vocht (vochtige lucht) schimmels in de douche/badkamer ontstaan. Geen wonder, waar we 15 jaar geleden nog schoon en fris bleven door 2 of maximaal 3 maal per week te douchen, menen we nu dat het dagelijks moet, of zelfs twee maal per dag! Als je daarbij de energiebelasting (aardgas ivm warm water) en de milieubelasting (verbrandingsgassen, bleekmiddelen) optelt, dan vraag je je af waar veeldouchers eigenlijk mee bezig zijn.
In grotere huishoudingen kan het tegenwoordig dan ook niet missen dat er schimmel ontstaat bij veel douchen; hoe meer zielen, hoe meer vreugd (maar niet heus). Ventilatiesystemen van badkamers, met name in oudere woningen, zijn niet gebouwd op het verwerken van het vele (condensatie-)vocht wat vrijkomt bij veel douchen. Muren, plafonds en voegen geraken nooit meer geheel droog en worden broedplaatsen van schimmels. Bleekmiddel of schimmelwerende wand-/plafondsaus zijn lapmiddelen, die aan de vochtbalans in de doucheruimte niets veranderen, maar slechts een paar weken of eventueel maanden respijt geven. Hoe minder er gedouched wordt, hoe langer! Het droogstrippen van de wandtegels en vloer zal helpen, het droogboenen van de badkuip net als het uit de doucheruimte verwijderen van natte handdoeken etc. idem, maar reeds tijdens het douchen nestelt zich al zoveel vocht in wanden, plafond en voegen dat veeldouchers het daarmee niet redden.

Met name in slecht geventileerde doucheruimten is er amper structureel resultaat te behalen: ventilatie optimaliseren zou echter desalniettemin aan de basis van alle antischimmelmaatregelen moeten staan! Zoals: aanleggen van electrische afzuiging/ventilatie, vertragingsschakelaar op de ventilator zodat deze langer doorloopt, constant geopende luchtroosters in douchedeur/doucheraam (voor zover aanwezig), deur open laten staan, doucheruimte voor het douchen warmstoken (radiatorknop na het douchen/voor ventileren weer dichtdraaien) zodat het vocht goed kan worden opgenomen door de warme lucht en bij openen raam of deur/aanzetten ventilator veel vocht met de warme lucht uit de doucheruimte verdwijnt, etc.
Naar boven
VIJFTIGER

BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2010 1:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat ook kan helpen is een mobiele kleine extra ventilator ergens in de kamer zetten, en deze laten draaien tijdens het douche en de deur een klein beetje laten open staan zodat de vochtige lucht circuleert .
Ook een oplossing is uw douche (wandtegels en kuip) effe met een doek of klein aftrekkertje droog maken.
Wij doen dit altijd, de laatste neemt even een Vileda doekje en gaat over de muren, glas en grond (instapdouche)
Onze douche kamer is 7 jaar geleden gerenoveerd en de voegen zijn nog steeds als nieuw
Naar boven
carolavtr

BerichtGeplaatst: Di Jul 20, 2010 5:57 pm    Onderwerp: eindelijk!! de schimmel weg Reageer met quote

Bedankt voor de supertip van het (on)verdunde chloor in de douche vernevelen! Heb net een stukje uitgeprobeerd en het verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Na van alles geprobeerd te hebben aan kant-en-klare producten die NIET werken, nu eindelijk een tip die echt werkt!

Straks lekker de rest van de douche inspuiten, nachtje laten inwerken en dan ziet ie er weer spik en span uit!
En dan bijhouden natuurlijk Laughing
Naar boven
marina132

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 11:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er is een speciale schimmelvreter te verkrijgen bij Blokker.

Het heet ook schimmelvreter en ik ben er heel enthousiast over.

Schimmel moet je ook niet schoonmaken, maar alleen inspuiten.

Ik spoot het op een muurtje en het gaat er vanzelf af, alleen wat afnemen met een vochtige doek na gebruik. Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: