Populaire tips

Koortslip

Desinfecterende handgel

Zodra ik een koortslip voel opkomen pak ik meteen mijn desinfecterende hand gel erbij, smeer dit er op en het is na een dag weg! Er zit alcohol in de gel waardoor het blaasje opdroogt en zo sneller weg gaat. Dit is echt een top tip! Heb veel dingen geprobeerd maar alle professionele koortslip middeltjes werkten niet tot deze tip.

Voetschimmel

Gelletje tegen voetschimmel

Ik deed bij voetschimmel mijn voeten 10 minuten per dag in een badje azijn. Nu gebruik ik echter een gelletje van Mycosan. Na toepassing van het gelletje de voeten niet afdrogen, maar laten drogen door de lucht. Na 5 dagen is de schimmel verdwenen en blijft deze schimmel ook weg. Voeten die week niet wassen met zeep.

Geel haar

Azijn

Werkt heel goed voor je haren als je je haren hebt geblondeerd, beste tip van de eeuw. Bedank me later maar!
Vetvlekken verwijderen uit kleding

Vetvlekken verwijderen met wasbenzine

Vetvlek natmaken met wasbenzine (cheap!), op normale temperatuur wassen in de wasmachine en de vlek is er zeker uit. Ook voor oude vetvlekken.

Waterpokken

Vaseline smeren

Vaseline helpt erg goed tegen jeuk vooral s'avonds om je kind in slaap te krijgen.

Nieuwste tips

x
Menstruatie tips

Liever geen pijnstillers? Hier is een goede vervanger!

Ik neem zelf het liefste geen pijnstillers en dergelijke, omdat ik ze niet goed kan slikken en me er helemaal niet fijn bij voel om die te gebruiken. Ik had een keer ergens gelezen dat gember een zelfde werking kan geven als paracetamol of ibuprofen.

Stem ginger van GoTan [zo'n klein potje in paars] en daar een bolletje van eten. De smaak is vrij intens en je moet er wel een beetje van houden maar na een klein kwartiertje tot een halfuur is de pijn -althans bij mij- zo goed als weg. Misschien een keertje proberen?

Migraine

Pijn verlichtend voor migraine

[Ik ben gediagnosticeerd bij de huisarts met migraine]

Als je migraine hebt is het het beste om niet in te spannen en rustig te gaan liggen in een donkere kamer. Geen schermpjes. En natuurlijk ibuprofen of paracetamol, maar ik ben daar persoonlijk niet zo van en kies vaak voor een natuurlijkere oplossing en dit werkt echt altijd.

Buikkrampen

Menstruatie pijn hulpmiddel

Ik heb sinds jongs af aan al erge krampen en rugpijn in de onderrug als ik ongesteld ben. Niets hielp, wat ik ook probeerde het deed altijd niets/weinig.

Het enige wat echt goed helpt is Aleve Feminax en een warme pittenzak in de onderrug en op de buik en op de eerste twee dagen geen tampons dragen.(Aleve Feminax is te halen bij de supermarkt servicebalie of drogist. Rond de 4/5 euro)

Sinds ik dit ooit ben gaan doen zijn de dagen een stuk prettiger geworden :) hopelijk kan iemand hier ook nog iets van opnemen in haar dagen!

Wist je dat Oma Weet Raad al meer dan 15 jaar bestaat en daarmee één van de oudste grote Nederlandse websites is? Meer dan één miljoen bezoekers komen per maand op Oma Weet Raad om probleempjes op te lossen en vooral te zien wat andere allemaal uitproberen en/of hebben uitgeprobeerd.  Je kan het grootmoeders tips of oma's tips noemen: maar in het echt zijn het natuurlijk ook tips en ervaringen van ons gebruikers en lezers die jou net even een goede oplossing kunnen brengen. Oma is vooral goed in de tips die niet al te spannend en complex zijn en waarvoor je net niet naar de dokter wilt. Bijvoorbeeld als je misselijk bent of truukjes zoekt om van de hik af te komen. Voor diepgaande medische tips is oma niet de beste raadgever en zijn er gelukkig tal van andere websites die je verder kunnen helpen!

Wil je meer over Oma weten, lees dan ook de over ons pagina. Daar staat meer over onze lange geschiedenis!