Oma weet raad Forum Index Oma weet raad
www.omaweetraad.com forum.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

jeukerige hoofdhuid
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Gezondheid/lichaamsverzorging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evaline
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Dec 06, 2004 9:12 pm    Onderwerp: jeukerige hoofdhuid Reageer met quote

Ik heb heel erg last van een jeukende hoofdhuid en vaak ook wat schilvertjes. Ik heb al allerlei shampoos geprobeerd, zoals glisscur en neutral, maar niks helpt. Wie weet raad?
Naar boven
Tinus

BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 11:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer eens berkenwater. Dit is bij de drogist verkrijgbaar.
Het help tegen berg en tegen roos.
Het is ook heel prettig als je hoofdpijn hebt om je hoofd dan mee te masseren vanwege de alcohol die er in zit. Niet in de buurt van kinderen zetten, het bijt in de ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goverst
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2005 1:44 pm    Onderwerp: roos Reageer met quote

Tinus schreef:
Probeer eens berkenwater. Dit is bij de drogist verkrijgbaar.
Het help tegen berg en tegen roos.
Het is ook heel prettig als je hoofdpijn hebt om je hoofd dan mee te masseren vanwege de alcohol die er in zit. Niet in de buurt van kinderen zetten, het bijt in de ogen.

Ik had ook last van roos. Geen enkele shompoo hiepl. Regelmatig hoofd inwrijven met petrole hahn hielp mij ervan af
Naar boven
tante pollewop
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2005 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

misschien zijn het luizen?
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2005 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rolling Eyes hallo, Ga naar de huisarts en vraag om teershampo en je bent er van af. Ik had er zelf erg veel last van. Ook jaren aangeklooid met allerlei shampoo's en niets hielp.Nu ben ik er gelukkig vanaf en heb weer een mooie glimmende bos haar.grtjes Eibertje
Naar boven
yvonne
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 10, 2005 9:05 pm    Onderwerp: Re: jeukerige hoofdhuid Reageer met quote

evaline schreef:
Ik heb heel erg last van een jeukende hoofdhuid en vaak ook wat schilvertjes. Ik heb al allerlei shampoos geprobeerd, zoals glisscur en neutral, maar niks helpt. Wie weet raad?

hoi,
Ook ik krabde mezelf tot bloedens toe. Sinds jaren gebruik ik de shampoo van Henna plus. Deze heb je in verschillende varianten (voor donker haar, blond haar enz.) Bij mij helpt de rode variant het beste (dit is de shampoo voor meer volume). De jeuk is echt weg. Wel goed uitspoelen! Succes
Naar boven
Marjanneke

BerichtGeplaatst: Vr Apr 22, 2005 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De kapster vertelde mijn moedr, die ook met dit probleem zat, dat ze haar haren met groene zeep moest wassen.
Naar boven
carine

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2005 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nou eeeehhhh...ik heb het geprobeerd, maar het was een ellende> Jeuk bleef en het werd me een bos touw zeg. Gruwel. Maar misschien ligt het aan mijn haarsoort. Laughing Ik ga nu het berkenwater verhaal proberen...wie weet....ik ga mezelf zien als proefkonijn. Jullie horen het wel.
Helena

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2005 3:59 pm    Onderwerp: Re: jeukerige hoofdhuid Reageer met quote

Hoi Evaline,

Het volgende stukje heb ik van internet geplukt, misschien helpt het bij jou ook wel.

Shampoo met Rozemarijnolie
    Voeg aan een neutrale shampoo enkele druppels Rozemarijnolie toe tegen roos en een jeukende hoofdhuid. Geeft ook glans aan het haar.
    Eigen ervaring met Rozemarijn:
    Ook voor het haar heb ik Rozemarijn diverse malen toegepast met succes, in een neutrale shampoo van Chi.

Succes ermee! Groetjes van Helena.
Naar boven
vlekje

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 6:55 pm    Onderwerp: Re: jeukerige hoofdhuid Reageer met quote

evaline schreef:

Hallo Evaline, ik heb zelf ook een tijd dat probleem gehad, De kamille sjampoo van de Bodyshop verminderde het prbleem enorm. Het verdween pas echt toen ik geen specerijen peper, kerrie enzovoort meer gebruikte. Misschien heb je hier wat aan. Sukses en groet,Vlekje
Naar boven
Deshraye

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 12:45 pm    Onderwerp: Shampoo van Herbelle Reageer met quote

Vitamine B shampoo van Herbelle werkt tegen roos en haaruitval. Het is niet op dieren getest en heel voordelig doordat het in grote flessen te koop is en je er maar heel weinig van nodig hebt. Daarbij zitten er alleen maar natuurlijke producten in en geen conserveringsmiddelen. Die laasten willen nogal eens irritaties op de hoofdhuid veroorzaken, meestal heet het conserveringsmiddel methylcholoroisothiazolinone (staat altijd bij de ingredienten aangegeven) en daarvan is bekend dat veel mensen daar een allergie voor opbouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlekje

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 8:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Evaline, aan mijn vorige bericht kan ik nog toevoegen, dat ik er na tijden achter ben dat ik op specerijen zoals peper, kerrie(bevat peper) en sambal reageer met een jeukende hoofdhuid. Groetjes en sukses,Vlekje Very Happy
Naar boven
xenon69

BerichtGeplaatst: Za Jun 03, 2006 10:38 am    Onderwerp: Re: jeukerige hoofdhuid Reageer met quote

evaline schreef:

Haarroos dus. Komt heel vaak voor en is erg irritant.
Heb er al heel mijn leven last van. Als puber diverse shampoo's gebruikt zoals Zinkan en Desquaman. Helpt slechts voor 75 %.
Op een dag - op aanraden van een dokter - overgeschakelt op de anti-haarroosshampoo Selsun (Abbott BV).
Dé ultieme shampoo om definitief van je haarroos af te komen. Ik gebruik het al 15 jaar en heb er nooit meer last van. Doen, dus!

PS. Ooit nog Nizoral (Janssen - Cilag) gebruikt. Ook een doeltreffend middel.
Naar boven
Vermanen

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 10:30 am    Onderwerp: Re: jeukerige hoofdhuid Reageer met quote

Hallo mensen,

Misschien een late reactie maar ok.

Mijn moeder heeft ook jaren roos gehad. Ik kende haar als kind niet anders dan met witte stipjes op haar schouders Wink

Ze gebruikte inderdaad regelmatig shampoo tegen berg en dat werkt goed, maar dat was toen geloof ik erg duur en kon ze het niet altijd gebruiken. En de roos kwam dus weer terug.

Nu gebruikt de hele familie al weer jaren Sanex anti-roos shampoo.
Geen last van roos, jeuk en vet haar! Als ik ook maar even andere shampoo gebruik krijg ik jeuk.

Dusse, mochten jullie dit lezen, probeer het eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mvv
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een stomme vraag, maar heb je last van stress?
Dan kan het daar ook heel goed vandaan komen, hoe goed je je haar ook wast.
Als dit niet het geval is zal ik bovenstaande middelen proberen, succes!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Oma weet raad Forum Index -> Gezondheid/lichaamsverzorging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: